Top latest Five דמנציה סופנית Urban news

Wiki Article

נכון בצורה חלקית בלבד – אמנם פאזלים וסודוקו יכולים לשפר במידה רבה את היכולות, אך השאלה שצריכה להישאל היא עד כמה העיסוק במשחקים שכאלו ישפר את היכולות הקוגניטיביות הכלליות כמו לדוגמה יכולת הזיכרון, תפקודים ביצועיים ויכולות השפה.

התמודדות רגשית לחולים מורכבים וכרוניים בהוספיס בית בתקופת קורונה

טיפול בריפוי בעיסוק יכול לסייע בקשיים במוטוריקה עדינה (כמו כתיבה או בישול), לשמר עד כמה שניתן את התפקוד העצמאי ביום יום ולוודא שהמרחב הביתי מותאם לצרכי הנגישות של המתמודדים.

פרקינסון היא מחלה ניוונית של המוח הפוגעת בחלקים השולטים ביכולתנו לנוע. על אף שישנם טיפולים שעשויים לעכב את התקדמותה, מדובר במחלה סופנית וחשוכת מרפא.

לא נכון – ישנו מגוון רכב של דרכים להקל על השינויים המשמעותיים בחיי החולים הדמנטיים, כשהכוונה היא הן לטיפולים תרופתיים והן לטכניקות טיפול שלא מבוססות על תרופות. כך לדוגמה לשינויים הקיצוניים במצבי הרוח, לדיכאון ולכל ההפרעות הפסיכיאטריות הנלוות למחלה, ישנם פתרונות תרופתיים.

מחקרים הראו כי ניתן להפחית את הסיכון לדמנציה על ידי אימוץ אורח חיים בריא הכולל: הימנעות מעישון, הקפדה על פעילות גופנית, הימנעות משתיית אלכוהול מרובה, שמירה על משקל גוף יציב ותזונה מאוזנת, שמירה על לחץ דם מאוזן ועל רמות תקינות של כולסטרול וסוכר בדם.

אני מאשר/ת לשלוח אליי מידע על השירות, לרבות תוכן שיווקי, למייל או לנייד

בשלב זה תסמיני הדמנציה חמורים מאד click here וחלים גם שינויים באישיותו של החולה.

עישון: כמו סיכונים בריאותיים אחרים, עישון מגביר גם את הסיכון לפגיעה ניוונית במוח.

"פתירת תשבצים וקריאה מרובה מפחיתה את הסיכוי לסבול מדמנציה"

תשאול בנוגע להיסטוריה הרפואית של החולה והשינויים שחלו בתפקודו, בהתנהגותו ובמצב רוחו. כמו כן יערוך המומחה בדיקות להערכת יכולותיו הקוגניטיביות והמנטליות, בין השאר יבדקו: הזיכרון, יכולת הקשב, הדיבור, מענה הגיוני לשאלות, כושר השיפוט, התמצאות במרחב ועוד.

התקשורת הופכת לקשה מאד והחולה מסוגל לומר מעט מאד משפטים. 

טיפול תרופתי בהפרעות תנועה – לחולים בדמנציה מסוג גופיפי לואי 

במצבים שכאלה, ללא טיפול תרופתי מצבו הנפשי של החולה גורם לו למצוקה רבה וגם לכל מעגל הקרובים הסובב אותו.

Report this wiki page